انتخابات

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد برکناری نامزد اصلی حزب دموکرات از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، باعث می‌شود که روسیه و چین نظام سیاسی آمریکا را نظامی ضعیف ترسیم کنند.

هشدار اعضای ناتو؛ برکناری بایدن از انتخابات آمریکا، کشورهای غربی را تضعیف می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، پس از اعلام گزارش‌هایی درباره نگرانی حزب دموکرات در خصوص عملکرد ضعیف «جو بایدن» نامزد اصلی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خود و احتمال جایگزینی او با یک دموکرات دیگر وب‌سایت شبکه «سی‌ان‌ان» با انتشار گزارشی اعلام کرد که متحدان واشنگتن در ناتو نگران هستند که جایگزینی بایدن با یک نامزد دیگر در حزب دموکرات، ثبات کشورهای غربی را تضعیف می‌کند.

به نوشته سی‌ان‌ان، برکناری بایدن این امکان را برای چین و روسیه فراهم می‌کندکه نظام دموکراتیک آمریکا را نظامی ضعیف ترسیم کنند و همچنین این فرصت را در اختیار دشمان ایجاد می‌کند که تبلیغات منفی خود را آغاز کنند.

پیش از این نیویورک‌تایمز از بایدن خواسته بود که پس از نمایش ضعیفش در نخستین مناظره انتخاباتی، کارزار انتخاباتی و تبلیغاتی خود خود را متوقف کند؛ هم‌زمان بایدن و ستاد انتخاباتی هم اعتراف کردند که جو بایدن شبی سختی در مناظره داشت، اما به مردم اطمینان دادند که روند انتخابات مجدد بایدن را متوقف نخواهند کرد.

خبرگزاری بلومبرگ دیروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که اعضای ارشد حزب دموکرات و حامیان مالی این حزب امکان جایگزینی «جو بایدن» به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری را در دست بررسی دارند. این تصمیم در واکنش به نمایش ضعیف بایدن در مناظره انتخاباتی این هفته با دونالد ترامپ گرفته شد.

بلومبرگ با فاجعه بار خواندن عملکرد رئیس جمهور آمریکا در مناظره تلویزیونی خود با ترامپ نوشت که این پیرمرد ۸۱ ساله ضعیف و گیج به نظر می رسید و تلاش می کرد جملات خود را تمام کند. به نوشته این رسانه، همین موضوع باعث شد که حامیان مالی دموکرات ها از حضور وی در انتخابات ناامید شوند.

بلومبرگ نوشت که بسیاری از اعضا و حامیان حزب دموکرات به این نتیجه رسیدند که جایگزینی بایدن، اکنون تنها امید دموکرات‌ها برای ماندن در عرصه رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.